gotowkanajuz.pl

Blog tematyczny o finansach i ekonomii

InternetMarketing

Marketing afiliacyjny – znaczenie i korzyści

Marketing afiliacyjny – znaczenie i korzyści

Marketing afiliacyjny daje możliwość szerokiego rozpowszechniania usług, produktów lub ofert. Pomagają w tym zewnętrzne strony internetowe lub blogi. Dzięki temu potencjalny klient może znaleźć produkty nie tylko na stronie sprzedawcy, ale także na innych zgodnych z treścią witrynach lub blogach. Marketing afiliacyjny jest klasycznym kanałem marketingu efektywnościowego. Ten rodzaj marketingu jest obecny na rynku od dawna, ale dzięki influencerom zyskał nowy wymiar. Jak wykorzystać marketing afiliacyjny we właściwej grupie docelowej i jakich błędów unikać.

Marketing afiliacyjny — dlaczego jest potrzebny?

Powodem, dla którego marketing afiliacyjny w ostatnich latach nabiera coraz większego znaczenia, jest sposób, w jaki konsumenci przyswajają informacje o produktach i usługach. Poziom oczekiwań wobec reklamy i marketingu gwałtownie rośnie, dzięki czemu my jako konsumenci możemy szybko zobaczyć, czy ktoś po prostu chce nam coś szybko sprzedać, czy też stoi za tym poważna rekomendacja. O to właśnie chodzi w programach partnerskich.
Marketing afiliacyjny w swojej pierwotnej formie jest formą marketingu internetowego. Wykorzystanie w zakresie marketingu offline nie jest wykluczone, ale zazwyczaj do zainicjowania zamówienia wymagana jest platforma internetowa.

Marketing afiliacyjny — formy rozliczeń

W przeciwieństwie do zwykłej reklamy banerowej, wynagrodzenie za marketing afiliacyjny zazwyczaj zależy od sukcesu. Niektórym reklamodawcom udaje się zarobić naprawdę stabilne pieniądze dzięki tego typu programom partnerskim.

Z biegiem czasu ewoluowały różne modele rozliczeń. Oto najczęstsze:

Pay per sale — prowizja jest wypłacana, gdy odwiedzający witrynę odwiedza witrynę sprzedawcy za pośrednictwem linku partnerskiego lub nakładki banera i kupuje produkt, lub składa zamówienie.

Pay per click — rozliczane jest kliknięcie w reklamę, w przypadku wypłaty za kliknięcie, odwiedzający witrynę musi wykonać co najmniej jeszcze jedno kliknięcie u sprzedawcy.

Pay per lead — w tym modelu prowizja jest wypłacana, gdy tylko potencjalny klient skontaktuje się ze sprzedawcą, na przykład za pomocą formularza kontaktowego lub prosząc o materiały informacyjne.

Korzyści z marketingu afiliacyjnego

Marketing afiliacyjny przynosi korzyści obu stronom. Dzięki zintegrowanej reklamie na innych stronach internetowych firmy docierają do większej liczby potencjalnych klientów, a tym samym mogą zwiększyć sprzedaż. Ten rodzaj marketingu efektywnościowego wiąże się również z raczej niskim ryzykiem finansowym dla firm, ponieważ płacą one partnerowi tylko wtedy, gdy odniesie sukces. Partner ma tę przewagę, że może oferować swoją stronę internetową jako powierzchnię reklamową i jednocześnie zarabiać pieniądze.

Czy marketing afiliacyjny ma wady?

Każdy program partnerski, oprócz zalet, ma również wady. Wady są po prostu stałym elementem i można je zaakceptować jako ryzyko biznesowe. Wiele programów partnerskich przynosi naprawdę dobre pieniądze dopiero po kilku miesiącach. Wśród programów afiliacyjnych zawsze byli i zawsze znajdą się nieuczciwi dostawcy. Każdy program partnerski ma mniejsze lub większe problemy ze śledzeniem. Oznacza to, że co jakiś czas można stracić prowizję, ponieważ coś poszło nie tak. Pliki cookie są centralnym elementem systemu śledzenia. Niestety, wielu operatorów wykorzystuje krótki czas życia plików cookie, aby nie pozwalać podmiotom stowarzyszonym na udział w dochodach z rekomendacji.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.