Jak napisać i gdzie złożyć reklamację do banku?


Banki komercyjne dokładają wszelkich starań, aby klienci mogli być w pełni zadowoleni ze świadczonych usług. Mimo to zdarzają się pewne sytuacje, w których mamy prawo nie być do końca usatysfakcjonowani jakością usług. Najczęściej, niezadowolenie klientów jest spowodowane naliczeniem niesłusznych opłat lub zbyt późną realizacją złożonej dyspozycji. W takich sytuacjach warto wiedzieć jak napisać i gdzie złożyć reklamację do banku.

Reklamacja do banku – co powinna uwzględniać?

Aby nasza reklamacja miała szanse na pozytywne rozpatrzenie, powinniśmy zachować wzór pisma urzędowego oraz zwięźle i czytelnie opisać zaistniały problem. A zatem, pod datą, danymi odbiorcy i nadawcy, należy uwzględnić trzy najważniejsze akapity:

1. Podstawa zażalenia – na początek należy oczywiście opisać zaistniałą sytuację wraz ze wszystkimi szczegółami. Kiedy miała miejsce? Gdzie się wydarzyła (konkretny oddział, serwis elektroniczny)? Należy także uargumentować nasze zażalenie i określić, dlaczego naszym zdaniem bank uchybił swoich obowiązków.

2. Oczekiwania względem banku – klient ma prawo oczekiwać rekompensaty z tytułu zaistniałem sytuacji. Jeśli zażalenie dotyczy niesłusznie naliczonej opłaty, możemy oczekiwać jej zwrotu. Jeśli nie da się naprawić szkody (np. opóźnienie w realizacji dyspozycji), możemy oczekiwać zadośćuczynienia w formie specjalnej promocji lub przeprosin.

3. Forma odpowiedzi – na zakończenie powinniśmy również wyrazić, w jakiej formie chcemy otrzymać odpowiedź. W zasadzie istnieją trzy podstawowe formy komunikacji zwrotnej: mailowa, listowa lub telefoniczna. Wygodnym rozwiązaniem jest trzecia forma. Należy w tym miejscu umieścić swoje dane kontaktowe, które umożliwią odpowiedź.

Gdzie najlepiej złożyć reklamację do banku?

Odradzamy składanie reklamacji drogą elektroniczną. Bank każdego dnia otrzymuje setki zgłoszeń, a zatem szansa na odpowiedź jest nikła. Warto udać się do oddziału i złożyć pismo pracownikom. Możemy również poprosić potwierdzenie przyjęcia reklamacji co zobowiązuje do odpowiedzi. Ile możemy oczekiwać na rozpatrzenie naszej sprawy? Niestety dosyć długo. Banki mają nawet do 60 dni na ustosunkowanie się do reklamacji.  

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz używać tych tagów i atrybutów HTML:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>